Meest gestelde vragen

De meest gestelde vragen

De pasvorm; een sportzaakbitje moet verwarmd worden in heet water en dit materiaal is goed te vervormen op 70 graden en heter, dit is te heet in de mond, zeker voor kinderen. Het gevolg is dat het bitje niet goed vervormd kan worden in de mond met een slechte pasvorm als gevolg. Daarbij komt dat de kinderen nog wisselen en dus moet regelmatig het bitje opnieuw worden verwarmd. Bij een op maat gemaakt bitje wordt er een afdruk gemaakt, afdruk wordt uitgegoten in gips en op het gipsmodel wordt een bitje gemaakt. Voordat het bitje wordt gemaakt wordt er rekening gehouden met het wisselen, beugels of spalk. Op het gipsmodel wordt ruimte uitgespaard; opbouwen / uitblokken. Vervolgens wordt op het geprepareerde gipsmodel de 1e laag onder hoge druk en temperatuur op het gipsmodel geperst wat dus de beste pasvorm geeft.
In ons assortiment kunt u alle type beschermers bekijken in het assortiment. Voor de hapdagen kunt u op de site van uw vereniging in de flyer zien welk assortiment wij aanbieden.
In de agenda staan onze hapdagen. maken. Wekelijks worden er nieuwe data bijgeplaatst.
Uw bitje kunt u op uw vereniging afhalen (bij de bar / wedstrijdtafel) of u krijgt het bitje thuis gestuurd. De levertijd is +/- 3 weken na de hapdag. Uw vereniging plaatst een afhaalbericht op de website zodra de bitjes op de club binnen zijn.
Op een hapdag krijgt u bij het maken van de afdruk een factuur mee, het totaalbedrag van de gebitsbeschermer is op de factuur uitgesplitst in afdrukkosten M61 (upt code) ± € 24,- en techniekkosten. Techniekkosten hebben géén UPT code. Wij adviseren u uw factuur door te sturen naar uw zorgverzekeraar. Een aantal zorgverzekeraars geven een vergoeding (alleen bij aanvullende tandartsverzekering). Raadpleeg uw zorgverzekering en/of zorgpolis voor vragen over de (hoogte) van de vergoeding.
  • Optie 1: u kunt aan uw eigen tandarts of orthodontist vragen een afdruk te maken. De afdruk(ken) kunt u naar ons opsturen en wij zullen na ontvangst van de afdruk(ken) uw bitje retour sturen. Let op; uw tandarts mag afdrukkosten in rekening brengen a ongeveer € 25,-.
  • Optie 2: een thuispakket bestellen en de afdruk thuis zelf maken.
  • Optie 3: in onze agenda hapdagen kijken en bij een andere vereniging in de regio en afdruk laten maken. Het bitje kan dan naar uw huisadres worden opgestuurd (verzendkosten 3.50 euro).
Als u een druk- of knelpunt in uw gebitsbeschermer heeft, lossen we dit graag snel voor u op. Een gebitsbeschermer die niet lekker zit is meestal het gevolg van een afdruk die niet 100% goed is, dit kan soms gebeuren. Wij vragen u dan uw gebitsbeschermer en gipsmodel toe te sturen en op de gebitsbeschermer met een pen aan te kruisen waar het zeer doet of niet lekker zit. Vergeet niet uw adres en de naam van de club waar gehapt is te vermelden. Zodra wij de gebitsbeschermer ontvangen hebben, gaan wij het probleem oplossen. De gebitsbeschermer wordt binnen 3 dagen retour gestuurd, maar meestal zelfs al dezelfde dag. Mail naar info@sptl.nl en wij zullen u een adres doorgeven voor het opsturen van het bitje en gipsmodel.
Soms komt het voor dat gebitsbeschermers kapot gaan, dit kan gebeuren doordat de gebitsbeschermer klem heeft gezeten, of in de wasmachine of droger is geweest, of omdat erop de gebitsbeschermer is gebeten / gekauwd. De gebitsbeschermer verliest dan zijn originele pasvorm en zit niet meer lekker, valt uit of gaat zeer doen. Op het kapot bijten van de gebitsbeschermer kunnen wij géén garantie geven, in veel gevallen zullen we wel (kosteloos) de originele vorm er terug in proberen te krijgen. Wij vragen altijd de gebitsbeschermer en gipsmodel naar ons op te sturen. Mail naar info@sptl.nl en wij zullen u een adres doorgeven voor het opsturen van het bitje en gipsmodel. Is uw bitje niet meer goed te herstellen dan zullen wij u een voorstel doen om een nieuw bitje te maken tegen gereduceerd tarief (€ 10,- minder).

Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan een mail met uw vraag naar info@sptl.nl, wij streven ernaar u binnen 24 uur te beantwoorden.